Příběh GT-R
Pan Mizuno, tvůrce GT-R
Mizuno San, šéfkonstruktér Nissanu GT-R, hovoří o své vizi vysoce
výkonných sportovních vozů.
„Naším cílem bylo vytvořit vlajkovou loď, která bude propagovat naší technologii… zároveň jsme však chtěli vyvinout zcela nový typ sportovního vozu. Supersporty byly vždy zaměřeny na vyspělé řidiče. Náš nový víceúčelový supersport však dokáže rychle a obratně řídit takřka každý a na jakémkoli povrchu."“
Řemeslné zpracování - jeden člověk, jeden vůz
Nad ruční výrobou každého motoru pro Nissan GT-R dohlíží jeden člověk, tzv. Master Engine Builder.
Motory se vyrábějí v čistém a klimatizovaném prostředí. Všechny vidlicové šestiválce s dvojitým přeplňováním jsou vyrobeny z lehkých a vysoce odolných součástek z hliníkových a hořčíkových slitin.
Protože naši nejtalentovanější inženýři vědí, jaké parametry musí splňovat motor, který zvyšuje laťku supersportovních vozů.
Tak šel čas...
1964 2000GT Legenda Skyline GT-R se zrodila po vyrovnaném závodě s Porsche 904 na Velké ceně Japonska. |
1969 Skyline GT-R První Nissan GT-R, čtyřdveřový sedan, který za méně než dva roky vyhrál 36 závodů. |
1973 Skyline GT-R Fastback ovlivněný americkými muscle cars byl posledním GT-R na dlouhých 16 let. |
1993 GT-R V-Spec R32 Tato limitovaná edice Nissan V-Spec připomněla legendární vítězství vrcholných soutěží. |
1995 GT-R R33 Nissan GT-R R33 dokázal neuvěřitelné a zajel severní smyčku na Nürnburgringu pod 8 minut. |
1999 GT-R R34 Debut Nissanu R34. Nastavitelný display zobrazuje 7 různých jízdních statistik v reálném čase. |
2002 GT-R V-Spec II Nür R34 Speciální složení nového laku pro vozy Nissan GT-R zaručuje dokonalý vzhled i po mnoha letech. |
2004 Nismo GT-R T-tune R34 Společnost Nismo dodala 20 ručně vyrobených vozů „Z-tune“ GT-R se závodním motorem. |
2012 GT-R Spec R 3,8 litrový biturbo šestiválec posílil na 405 kW (550k) a točivý moment se zvýšil z 612 Nm na 632 Nm |
Sériový model GT-R byl představen v roce 2007 na Tokyo Motor Show a začátek prodeje v Japonsku se uskutečnil dne 6. prosince 2007. Oficiální začátek prodeje v USA začal o 7 měsíců později, dne 7. července 2008.
Evropa se stala třetím spotřebitelským trhem, kde začal prodej v březnu 2009. Velké rozdíly mezi prvními začátky prodeje vznikly kvůli nutnosti budování speciálních GT-R servisních center, kde se budou vozy opravovat.
Také motor a vzadu montovaná dvojspojková převodovka jsou ručně montované, takže výroba je omezena na zhruba 1 000 vozidel měsíčně. Nejrychlejší víceúčelové sportovní vozy Nissan GT-R vždy znamenaly vášeň, emoce, které jsou součástí každého Nissanu GT-R a řidič je pocítí již ve chvíli, kdy otočí klíčkem v zapalování (nebo dokonce při pouhém pohledu na stojící vůz). A vzrušení narůstá. Legenda pokračuje.
Zdroj: autopalace-gtr.cz