Historie LFA
2000-2004
Vývoj LFA začal v únoru 2000 jako projekt superauta s kódovým označením P280 , jehož záměrem bylo předvést funkční schopnosti Toyota Motor Corporation a její značky Lexus. První prototyp byl dokončen v červnu 2003. Od října 2004 byly prototypy LFA pravidelně spatřeny při testování na Nürburgringu, slavné motoristické závodní dráze v Nürburgu v Německu. Zkušební vozidla byla vybavena automatickými sklopnými křídly i uhlíko-keramickými brzdami.
2005-2006
V lednu 2005 , měl první koncept s názvem LF-A premiéru na North American International Auto Show v Detroitu v Michiganu jako pouhá designová studie bez plánů na výrobu. První LF-A koncept měl celkovou délku 4400mm , o pět centimetrů menší než Porsche 911 Turbo ( 996) , zatímco rozvor měřil 2580mm. Na výšku měla studie téměř 1200 mm a šířka měla hodnotu 1859mm. První LF-A koncept byl představen se skleněnou střechou a bočními kamerami namontovanými v bočních zrcátkách. Zadní nárazník představoval trojnásobný výfuk umístěný v obrácené trojúhelníkové formaci. Kola byla ve tvaru turbíny a na c-sloupcích byly umístěny vzduchové nasávače. Po reakci nadšené veřejnosti na koncept LF-A dále pokračoval vývoj s větším důrazem. V roce 2006 se objevily spekulace, že LF-A koncept dostal zelené světlo pro výrobu, nicméně tyto zprávy nebyly oficiálně potvrzeny.
2007-2008
V návaznosti na původní LF-A koncept, doba vývoje byla prodloužena přechodem od hliníkovým rámem k vaně z uhlíkových vláken , výsledkem práce zaměřené na zlepšení LF -A je síla-k - hmotnostní poměr . Bylo ohlášeno, že LF-A bude čerpat ze zkušeností z formule 1 týmu Toyota . V lednu 2007 ,měl nový LF-A koncept premiéru společně s prvním modelem označeném písmenem F, sportovním sedanem IS F. Druhý koncept LF-A představoval více aerodynamický exteriér. Tentýž rok, ředitel Steve Settle z britského Lexusu , uvedl plány pro V10 a hybridní verzi LF-A. Hybridní verze kombinující zážehový motor s elektromotorem , by byl pravděpodobně vybaven V8, která byla navržena pro Lexus LS 600h L. LF-A byl i nadále testován na Nürburgringu. V prosinci 2007 Auto Express uvedl, že LF-A nastavil neoficiální rekord na Nürburgringu.
V lednu 2008 , Lexus ukázal verzi roadster LF-A na North American International Auto Show. Počáteční specifikací pro roadster byl motor V10 5,0 L s více než 373 kW ( 500 k) a maximální rychlostí přes 320 km/h. Po jeho debutu v roce 2008 byl LF-A Roadster také představen v Pebble Beach Concours d' Elegance a také na Geneva Motor Show.
Druhá LF -A koncepce měla celkovou délku 4460mm a rozvor 2600mm. Výška zůstala stejná jako v předchozím pojetí, zatímco šířka vzrostla na 1890mm. Zatímco původní LF -A byl čistě jen koncept, druhý koncept odráží svým designem technické analýzy pro případ výroby. Upravený exteriér, kde byla použita konstrukce z uhlíkových vláken, představoval hladší křivky s dalšími detaily a více zakřivenými povrchy. Zadní otvory chladiče byl zachovány, ale integrovány do zadního nárazníku a spodní boční a přední větrací vstupy byly proměnou stylu , spolu s předními světlomety . Designéři údajně čerpali inspiraci od sportovního kupé Toyota 2000GT z roku 1965, které bylo také produkováno s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Druhý LF-A koncept a doprovodný LF-A Roadster jsou také vybaveny výklopným zadním křídlem pro lepší manipulaci při rychlosti a dvoumístný interiérem s dvoubarevným schématem.
2009
5. srpna 2009, nový generální ředitel Toyoty, Akio Toyoda , veřejně potvrdil výrobu LF-A ve svém projevu na konferenci v Centru pro automobilový výzkum ve Spojených státech . Očekávalo se, že nový supersport bude osazenmotorem V10 a stane se konkurencí pro Lamborghini Gallardo , Ferrari F430 ,Porsche 911 (997) a Chevrolet Corvette C6 ZR1 . Cena se odhaduje na více než 225tis. - 400tis. dolarů. Dva prototypy LF-A také soutěžily na Nürburgringu ve vytrvalostních závodech v polovině roku 2009. Další televizní reklama pro japonský trh ukázala předvýrobní testování LF-A na okruhu Fuji Speedway.
Veřejnost prvně spatřila Lexus LFA dne 21. října 2009 na Tokyo Motor Show . Vozidlo bylo představeno samotným Akio Toyodou na tiskové konferenci , kde bylo odhaleno, že výroba bude omezena na pouhých 500 kusů . Vozidlo neslo stejné označení, jako předešlé koncepty LFA , ale bez pomlčky. LFA se ukázalo jako poslední vozidlo na tiskové konferenci po hybridním konceptu LF- Ch. Cena na výstavě byla odhadnuta na 375tis. dolarů.
Vzhledem k vysokým nákladům na výrobu a rozvoj , analytici neočekávají, že prodej LF-A bude ziskový.